E-shopisté, nezapomeňte provést změny v obchodních podmínkách

Věříme, že jste zaznamenali změnu novely zákona o ochraně spotřebitele, ale pro jistotu vás o tom také informujeme.

Novela zákona je platná již od konce loňského roku, nicméně některé záležitosti jsou platné od 1. 2. 2016.

Takovou novinkou je možnost řešit spotřebitelské spory mimosoudní cestou. Pro vás, provozovatelé e-shopů, to znamená upravit obchodní podmínky a tímto informovat zákazníky, že v případě sporu je možné využít mimosoudní cestu. Pro e-shopy a většinu obchodníků bude spory řešit Česká obchodní inspekce (ČOI).

Berte ale na vědomí, že řešení sporu mimosoudní cestou by měl zákazník využít, až v případě, že s obchodníkem, tedy s vámi jako provozovatelem e-shopu, nenalezne řešení.

Přestože možnost mimosoudního vyrovnání je v platnosti již od února, do svých všeobecných obchodních podmínek byste tuto informaci měli zakomponovat nejpozději do 1. 5. 2016, tedy do 3 měsíců od účinnosti tohoto paragrafu. Doporučujeme vám neotálet a zakomponovat úpravu co nejdříve.

Své VOP můžete rozšířit o toto ustanovení:
K mimosoudnímu řešení spotřebitelských sporů z kupní smlouvy je příslušná Česká obchodní inspekce, se sídlem Štěpánská 567/15, 120 00 Praha 2, IČ: 000 20 869, internetová adresa: http://www.coi.cz.