Softwarové řešení Orbit WMS pomáhá se skladovými procesy v Tesla Batteries
O vzájemné spolupráci jsme si povídali s Davidem Kaniou, ředitelem společnosti.
Řekněte nám na úvod něco málo o vaší společnosti Tesla Batteries?
Společnost Tesla Batteries, a.s. byla založena v roce 2015 a navázala na tradiční značku Tesla, která na českém trhu již od roku 1946 vyrábí kvalitní elektrospotřebiče. Kromě prodeje spotřebitelských baterií a v rámci kompletací průmyslových řešení, poskytuje společnost zákazníkům také servis. Výrobky Tesla Batteries jsou dodávány v rámci zemí EU, ale i mimo trh EU. V současnosti společnost reprezentuje zhruba 20 zaměstnanců a významná síť distributorů.
Jaké softwarové řešení od E LINKX využíváte?
Zhruba před rokem jsme nejprve implementovali informační systém Esyco Business, který řeší nákupní, prodejní, účetní a další oblasti byznysu. Využívali jsme také externí sklady s externí správou. Od nového roku jsme již v nových prostorách včetně skladovacích, a proto jsme se rozhodli zavést řešení pro řízení skladů Orbit WMS.
Proč jste se rozhodli právě pro toto řešení?
Hlavním důvodem bylo, že stávající systém, který jsme používali neumožnoval řízení skladovacích procesů a evidenci adresovaného skladu. Dále jsme také hledali uživatelský jednoduché a příjemné prostředí, které budeme schopní obsluhovat skladovými terminály.
Můžete nám konkrétně přiblížit, které funkce vám Orbit WMS spravuje?
Náš sklad má zhruba 1000 skladovacích lokací, kromě zboží určeného k přímému prodeji, skladujeme také materiál určený ke kompletaci a k servisní činnosti. Pro kompletaci a servis používáme jednoduchý modul výroby z Esyca (výrobní příkaz, převedení do výroby, účetní vazba atd.).
U skladovaných položek musíme sledovat zejména expiraci a hmotnost. Podle hmotnosti pak definovat správné umístění na skladě – těžší do nižších regálů, speciální lokace pro kyseliny apod.
Konkrétně nyní využíváme nebo se chystáme využít tyto funkce:
- příjem a expedice – jednokrokový
- expirace a šarže
- řízení cesty dle priorit a pořadí
- napojení na Esyco Business – přenos dokladů
- skladové přesuny
- typy lokací – zboží a materiál, nosnost a objem
- správa atributů a vlastností
- definice vlastního workflow
Jak dlouho probíhala samotná implementace, byli jste spokojeni s přístupem?
V našem případě byla zvolena varianta dvou krokové implementace, nejdříve byla instalována základní verze Orbit WMS a nyní probíhá implementace rozšířené verze. Co se týče základní verze systému pro řízení skladu, implementace trvala pár měsíců. V současnosti se systémem naši skladníci pracují v plném provozu. Do budoucna bychom rádi, kdyby se v Orbitu zlepšil systém reportování skladových položek a přibyla možnost data exportovat.
„Se softwarem Orbit WMS máme zboží i materiál na svém místě, hlídá nám expirace, šarže a přenáší informace do systému Esyco s napojením na chystaný e-shop.“ říká David Kania ve společnosti Tesla Batteries.
Více o systému Orbit WMS najdete na www.aplikaceprofirmy.cz